Honza Varga
-
Honza Varga wrote a new post, Démonova levárna (The Demon´s Rook) – Ježíš mezi démony – recenze 9 years, 1 month ago
Docela by mě zajímalo, jak budou vypadat děti, které budou společně vychovávat američtí manželé James a Ashleigh Jo Sizemoreovi. Protože který manželský pár se rozhodne posunout svůj vztah na úplně novou úroveň […]
-
Honza Varga wrote a new post, Sharknado 2 – Žraloci prší na New York – recenze 9 years, 2 months ago
-
Honza Varga wrote a new post, Zombie Hunter – Růžová poušť, nemrtví a dubstep – recenze 9 years, 10 months ago
Celý svět je zamořen zombies poté, co se rozšíří nebezpečná droga přeměňující lidi na živé mrtvé. V apokalyptickém světě se napříč USA prohání ve svém voze hlavní hrdina jménem Hunter (příhodné jméno, jen co je pravda) a zombíky likviduje levou zadní, zatímco okolo sebe trousí cynické hlášky. Pak narazí na skupinku přeživších, které vede zabiják Jesus (Danny Trejo). Plán je jasný – dojet do města pro dostatek benzinu a odjet na malý ostrůvek, který možná zůstal nedotčený.
Je hezké, že si v dnešní době může natočit film už opravdu kdekdo. Stačí vlastnit kameru (nebo ji mít půjčenou), mít dost kamarádů, kteří se vám složí na rozpočet (údajně jeden milion dolarů) a nějakou druhořadou celebritu ve vedlejší roli, díky které se snímek podaří protlačit alespoň do DVD distribuce (a také byl promítán na festivalu v Montrealu). Počítačové triky a hudbu dělal pravděpodobně někdo na domácím počítači a v závěrečných titulcích je uvedeno takové množství producentů, že nemůže jít o nic jiného než o seznam režisérových přátel, kteří mu na film přispěli z dobré vůle po sto dolarech na osobu.
Hlavní hrdina je chodící parodie na Paula Walkera, Vina Diesela a Jasona Stathama v jednom. Nemá absolutně žádné charisma, je hrozně nesympatický a jeho rádoby drsné hlášky stojí za houby a jsou neuvěřitelně strašné. Neumí hrát a jeho image akčního hrdiny a tvrďáka je spíš k smíchu. Naprosto všechny své dialogy (včetně častého voiceoveru) sípe hlubokým hlasem (aby to znělo stylově), což má značný nežádoucí komický efekt. Co se týče zbývajících postav, tak jde o obvyklé stereotypy akčního zombie žánru (nechutný tlouštík, mladá kráska v džínových mini šortkách a její polodementní pubertální bratr, striptérka s půlkilem botoxu v těle a starý děda, který je vlastně úplně zbytečný a zcela postradatelný až na to, že jako jediný umí pilotovat letadlo). Jejich herecké výkony však nestojí za zmínku (resp. nestojí za zmínku tím, že by byly dobré). Danny Trejo je ve filmu asi pět minut.
Nejzoufalejší je ale zjevná snaha tvůrců natočit film tak, aby byl co nejvíc cool. Aby byl zdaleka nejvíc cool ze všech existujících filmů na světě. Působí to, jako by si režisér a scénárista sedli a vytvořili seznam všeho, co jim připadá stylové a efektní, a nic z toho se jim při natáčení nepodařilo tak, jak chtěli (jak trefně poznamenal kolega, který se u sledování filmu chytal za hlavu ještě víc, než já). Jejich film je totiž STRAŠLIVĚ NEVYDAŘENÝ PO ÚPLNĚ VŠECH STRÁNKÁCH, až je to s podivem. Po dlouhé úvaze jsem došel k závěru, že na Zombie Hunterovi není opravdu nic podařeného (kromě dvou kratičkých akčních scén s Dannym Trejem, které jsou natočené s růžovým filtrem a hraje při nich dubstep, což jim dodává jisté absurdní kouzlo). Režisér měl na růžovou barvu zřejmě nějakou úchylku, neboť růžovým nádechem se pyšní vícero scén, nemrtví mají růžovou až fialovou krev (která často stříká přímo do objektivu) a stejnou barvou jsou vyvedené i závěrečné titulky (úvodní si nepamatuji). Dále tu je mezi některými scénami asi půldruhého tuctu prolínaček, přičemž všechny vytvářejí kuriózní ohňový efekt, dělaný pravděpodobně v nějakém jednoduchém editačním programu.
Pro fanoušky hororových braků mezi vámi – brutální a krvavé scény nestojí moc za řeč a jdou celkem ruku v ruce s laciným lookem filmu. V zásadě si nepamatuji žádnou scénu, která by mi svou násilností utkvěla v hlavě (a to ani, když došlo na motorovou pilu). Nahota ve snímku sice je, ale ne taková, jakou byste si přáli.
Zkrátka jde o amatérské béčko nevalné kvality, které se bere příliš vážně a obsahuje minimum záměrného humoru, který by případně odlehčil nedostatek dramatičnosti, napětí, či akce. Ovšem hlášky hlavního hrdiny by si zasloužily zápis do zlatých análů scénáristických příruček, jak nepsat dialogy.
CSFD IMDbHodnocení autora:
[starreview tpl=16 size=’30‘]
USA, 2013, 93 min
Režie: K. King
Hrají: Danny Trejo, Martin Copping, Clare Niederpruem, Amy Savannah -
Honza Varga wrote a new post, Dead Sushi (Deddo Sushi) – Rybí pochoutky útočí! – recenze 9 years, 10 months ago
Není to tak dávno, co se nám v Úchylově koutku objevil japonský gore výplach s názvem Mutant Girls Squad, a už tu máme další skvost od stejného tvůrce. Tentokrát je to ale ještě větší chuťovka – řádí tu totiž […]
-
Honza Varga wrote a new post, Šílenství proutěného košíku (Basket Case) – Bratrské pouto v hlavní roli brakového hororu – recenze 9 years, 11 months ago
Laciný horor Šílenství proutěného košíku natočil jako svůj debut režisér Frank Henenlotter, tvůrce pozdějších úchyláren jako Zvrhlá biologie či Mozková příhoda (která je mimochodem založená na podobném principu). Film vznikal o víkendech za poměrně nízký rozpočet (údajně 160 tisíc dolarů) a pracovali na něm spíš amatérští fanoušci a nadšenci než filmoví profesionálové. Vypráví o mladíkovi jménem Duane, který přijede do New Yorku a ubytuje se v hotelu, přičemž u sebe má jen tajemný proutěný koš na prádlo. Vypadá sice podezřele, nicméně kromě nápadného koše ho není z čeho podezřívat. Pak ale někdo začne systematicky vraždit newyorské doktory…
V podstatě se o celé zápletce můžete dočíst, kde chcete, takže i v této recenzi bude obsah onoho košíku vyslepičen, protože se v něm skrývá mimo jiné i hlavní téma filmu. Nicméně pokud se chcete nechat překvapovat dějovými zvraty a šokujícími odhaleními, tak následující text číst nemusíte a úplně si vystačíte s informací, že snímek je poměrně atmosférický, s pomalejším tempem a ochotnickými výkony, avšak zato s neobvyklým příběhem a pár zajímavými nápady, které zas tak často k vidění nejsou, díky čemuž Šílenství proutěného košíku stojí celkem za pozornost (na jedno zhlédnutí), pokud si tedy libujete v béčkových brakových hororech z 80. let.
Duane totiž v košíku skrývá svého bratra Beliala – znetvořené siamské dvojče, které bylo před lety během násilné operace odděleno od chlapcova těla, přičemž z něj zbyla jen zdeformovaná hlava a k ní připojené ruce. Duane v New Yorku pátrá po doktorce, která zákrok prováděla, aby se jí pomstil za to, co jeho bratrovi bezohledně provedla. Mezi oběma bratry panuje láskyplný vztah a Duane se svého hrůzu nahánějícího dvojčete ochranářsky zastává a komunikuje s ním napůl telepaticky. Jejich souznění a plán pomsty naruší až moment, kdy se Duane zamiluje do sličné sekretářky a žárlivý Belial začne narušovat Duaneovo soukromí a svobodné rozhodování.
Belial je vytvořen jako gumová loutka, která je rozpohybována ručně pookénkovou animací, případně plní funkci odpudivého maňáska. Jeho zpracování je samozřejmě nepřekvapivě velice amatérské a nepřesvědčivé a chvílemi i nechtěně směšné. Film funguje o něco lépe, dokud je obsah košíku zahalen závojem tajemna, jakmile je totiž Belial explicitně ukázán, napětí je v tahu.
Kromě hororu je u tohoto filmu na internetu uváděn i žánr komedie. To může být celkem matoucí, mnoho úspěšných pokusů o humor v něm totiž přítomno není, často ani náznakem. Film se sice pokouší být komediálně laděný a vykresluje některé konkrétní scény a situace komicky a s vtipnou nadsázkou, nicméně ve své snaze selhává na celé čáře a dobrý vtip abyste hledali lupou. Frank Henenlotter se popral s komediální polohou svých snímků o něco zdařileji až v pozdějších letech, u tohoto filmu je ale srandovně ujetý leda jeho samotný námět a hlavní zápletka. Je celkem možné, že po deseti pivech, ve správném rozpoložení a ve větší partě to začne být o něco vtipnější (film byl před lety promítán i na Festivalu otrlého diváka), nicméně v takových podmínkách začne být vtipné ledacos. Kdyby se film držel pouze žánru tradičního hororu, byl by výsledek pravděpodobně působivější a efektivnější.
Kuriozitou je, že Šílenství proutěného košíku se dočkalo hned dvou pokračování (od stejného režiséra, který se k nim ale hlásí jen velice nerad). Ta ale jen recyklují nápady z jedničky a přidávají další lacině vyhlížející monstra. A nestojí za vidění.
CSFD IMDb Kinobox.cz
Hodnocení autora:
[starreview tpl=16 size=’30‘]
USA, 1982, 91 min
Režie: Frank Henenlotter
Hrají: Kevin Van Hentenryck, Teri Susan Smith -
Michal Baranovič and Honza Varga are now friends 10 years, 1 month ago
- Load More