Mutant Girls Squad – Mutantky bojují za Japonsko – recenze

Další skvost od tvůrců laskomin jako Tokyo Gore Police, Robo-geisha či Vampire Girl vs. Frankenstein Girl se jmenuje Mutant Girls Squad a vypráví o nesmělé a šikanované školačce, která se v den svých šestnáctých narozenin dozví, že její otec je mutant z prastarého klanu původních obyvatel Japonska, a že ona je tím pádem také mutant (levá ruka se jí transformuje do pařátu s vystřelovacími strunami). Dostane se do společenství podobně modifikovaných vyvolených, kde jsou shodou okolností skoro samá děvčata (a jejich vůdce je muž). Stane tak uprostřed války mezi mutanty a lidmi, přičemž zásadně ovlivní její průběh…

Mutant_Girls_Squad-0001

Japonské vývozní filmařské artikly žánru „gore“ se těší početné fanouškovské základně, přestože jsou většinou na jedno brdo. Stačí mít co nejvíc co nejbizarnějších nápadů, hektolitry umělé krve, na koleni dělané masky, jednoduchý program na počítačové triky, ochotnické herce (nebo spíš pohledné herečky) a umět to všechno splácat do úchylné podívané, která jede výhradně na efekt a nesnaží se diváka ohromit jakýmikoli intelektuálními hříčkami. Děj filmu je tím pádem strašlivě dementní, ale úchylný a zábavný je dostatečně. Stačí popsat, z jakých členek se vlastně to mutantí holčičí komando skládá, abyste si vytvořili v hlavě poměrně přesný obrázek toho, jak asi vypadá zbytek filmu:

1)      Jedné dívce se vysouvá ze zadku metr dlouhá motorová pila.

2)      Druhé vylézají z prsou katany.

3)      Třetí lezou z hlavy srandovní anténky.

4)      Čtvrtá má místo břicha znetvořený obličej.

5)      Páté se ruce mění v ostnatá chapadla.

6)      Jediný kluk mezi nimi má externí hlavu, která se umí libovolně zvětšovat.

7)      Co umí ten jejich lídr, to snad ani nechtějte vědět.

mutant-girls-squad-4

Ve výsledku je jedno, že to vůbec nedává smysl, že to je nelogické, a že absolutně nefungují emoce či psychologie a motivace ani hlavní hrdinky, natož někoho z vedlejších postav. Pro spokojenost zcela stačí, když je příběh dostatečně bizarní a brutální krvavé scény natolik originální a nápadité, aby divák mohl dostatečně kroutit hlavou, na co se to zase proboha dívá. Z podobného ranku už jsem viděl vícero snímků a Mutant Girls Squad má oproti většině z nich tu výhodu, že nepřesahuje svou délkou hodinu a půl. Tempo ale není o nic víc dynamické a film bohužel obsahuje i scény, ve kterých si postavy jen povídají a neděje se v nich příliš mnoho ujetého. Dějová linie je až příliš jednoduchá a předvídatelná. Na druhou stranu, komické elementy a nadsázka fungují velmi dobře a dost podobně jako v předchozích filmech stejných tvůrců (takže pokud jste některý z nich viděli, tak máte jistou výhodu v tom, že už víte, do čeho jdete). Například je v těchto filmech zcela běžné, že každá postava má zhruba o padesát litrů krve víc, než je běžné, aby to při useknutí hlavy nebo jiné části těla udělalo pěkný efekt rudé fontány.

Takže nenudil jsem se, bavil jsem se, ale znovu už bych to v dohledné době vidět nemusel. A opět platí, že jde o film, který si vychutnáte o to víc, když si ho budete pouštět spolu s přáteli a pokud možno s nějakým tím alkoholem v krvi.

Japonsko, 2010
Noboru Iguči, Yoshihiro Nishimura, Tak Sakaguči
Hrají: Yoshihiro Nishimura, Noboru Iguči, Tak Sakaguči, Naoto Takenaka, Asami, Jumi Sugimoto, Suzuka Morita, Júko Takajama, Maki Mizui