Zombie Hunter – Růžová poušť, nemrtví a dubstep – recenze

Celý svět je zamořen zombies poté, co se rozšíří nebezpečná droga přeměňující lidi na živé mrtvé. V apokalyptickém světě se napříč USA prohání ve svém voze hlavní hrdina jménem Hunter (příhodné jméno, jen co je pravda) a zombíky likviduje levou zadní, zatímco okolo sebe trousí cynické hlášky. Pak narazí na skupinku přeživších, které vede zabiják Jesus (Danny Trejo). Plán je jasný – dojet do města pro dostatek benzinu a odjet na malý ostrůvek, který možná zůstal nedotčený.

201311060913_zombie-hunter-1

Je hezké, že si v dnešní době může natočit film už opravdu kdekdo. Stačí vlastnit kameru (nebo ji mít půjčenou), mít dost kamarádů, kteří se vám složí na rozpočet (údajně jeden milion dolarů) a nějakou druhořadou celebritu ve vedlejší roli, díky které se snímek podaří protlačit alespoň do DVD distribuce (a také byl promítán na festivalu v Montrealu). Počítačové triky a hudbu dělal pravděpodobně někdo na domácím počítači a v závěrečných titulcích je uvedeno takové množství producentů, že nemůže jít o nic jiného než o seznam režisérových přátel, kteří mu na film přispěli z dobré vůle po sto dolarech na osobu.

Hlavní hrdina je chodící parodie na Paula Walkera, Vina Diesela a Jasona Stathama v jednom. Nemá absolutně žádné charisma, je hrozně nesympatický a jeho rádoby drsné hlášky stojí za houby a jsou neuvěřitelně strašné. Neumí hrát a jeho image akčního hrdiny a tvrďáka je spíš k smíchu. Naprosto všechny své dialogy (včetně častého voiceoveru) sípe hlubokým hlasem (aby to znělo stylově), což má značný nežádoucí komický efekt. Co se týče zbývajících postav, tak jde o obvyklé stereotypy akčního zombie žánru (nechutný tlouštík, mladá kráska v džínových mini šortkách a její polodementní pubertální bratr, striptérka s půlkilem botoxu v těle a starý děda, který je vlastně úplně zbytečný a zcela postradatelný až na to, že jako jediný umí pilotovat letadlo). Jejich herecké výkony však nestojí za zmínku (resp. nestojí za zmínku tím, že by byly dobré). Danny Trejo je ve filmu asi pět minut.

zombie-hunter2

Nejzoufalejší je ale zjevná snaha tvůrců natočit film tak, aby byl co nejvíc cool. Aby byl zdaleka nejvíc cool ze všech existujících filmů na světě. Působí to, jako by si režisér a scénárista sedli a vytvořili seznam všeho, co jim připadá stylové a efektní, a nic z toho se jim při natáčení nepodařilo tak, jak chtěli (jak trefně poznamenal kolega, který se u sledování filmu chytal za hlavu ještě víc, než já). Jejich film je totiž STRAŠLIVĚ NEVYDAŘENÝ PO ÚPLNĚ VŠECH STRÁNKÁCH, až je to s podivem. Po dlouhé úvaze jsem došel k závěru, že na Zombie Hunterovi není opravdu nic podařeného (kromě dvou kratičkých akčních scén s Dannym Trejem, které jsou natočené s růžovým filtrem a hraje při nich dubstep, což jim dodává jisté absurdní kouzlo). Režisér měl na růžovou barvu zřejmě nějakou úchylku, neboť růžovým nádechem se pyšní vícero scén, nemrtví mají růžovou až fialovou krev (která často stříká přímo do objektivu) a stejnou barvou jsou vyvedené i závěrečné titulky (úvodní si nepamatuji). Dále tu je mezi některými scénami asi půldruhého tuctu prolínaček, přičemž všechny vytvářejí kuriózní ohňový efekt, dělaný pravděpodobně v nějakém jednoduchém editačním programu.

Pro fanoušky hororových braků mezi vámi – brutální a krvavé scény nestojí moc za řeč a jdou celkem ruku v ruce s laciným lookem filmu. V zásadě si nepamatuji žádnou scénu, která by mi svou násilností utkvěla v hlavě (a to ani, když došlo na motorovou pilu). Nahota ve snímku sice je, ale ne taková, jakou byste si přáli.

Zkrátka jde o amatérské béčko nevalné kvality, které se bere příliš vážně a obsahuje minimum záměrného humoru, který by případně odlehčil nedostatek dramatičnosti, napětí, či akce. Ovšem hlášky hlavního hrdiny by si zasloužily zápis do zlatých análů scénáristických příruček, jak nepsat dialogy.

USA, 2013, 93 min
K. King
Hrají: Danny Trejo, Martin Copping, Clare Niederpruem, Amy Savannah